ל"ג בעומר בפתח • ההיערכויות בצל החששות

admin2 No Comments on ל"ג בעומר בפתח • ההיערכויות בצל החששות

בצל ההיערכויות והחששות מפרסמים היום משרדי הממשלה והארגונים האמונים על הפקת ההילולא הנחיות חדשות ומפות התמצאות מעודכנות לתועלת העולים לציון

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בעוד ימים ספורים יעשו את דרכם מאות אלפי מתפללים מרחבי הארץ ומחו"ל, כשעיניהם וכל מאוויים נשואות אל מעלה הר מירון – הציון הקדוש של התנא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי זיע"א.

ההכנות הרבות לכינוס של ציבור גדול בשטח יחסית קטן בטווח של שעות ספורות, דבר המצריך היערכות מיוחדת גם מבחינה ביטחונית וגם מבחינה לוגיסטית, העסקנים טרודים בימים אלו מלדאוג לכוסות חד פעמיים לשתייה, עובר בשמירה על קדושת המוני גיליונות הגניזה המושלכים לארץ בסערת ההילולא, וכלה בשינוע ההמונים אל ההילולא ולהחזירם לביתם בריאים ושלמים. על כל זה ועוד עמלים עשרות הארגונים, משרדי הממשלה והרשויות להשלים את ההכנות על הצד היותר טוב.

החשש הגדול הוא מהקריסה הצפויה של התחבורה הציבורית. בעקבות הוראתו של שר החינוך נפתלי בנט על דחיית חופשת ל"ג בעומר מיום ראשון ליום שני, זאת לאור קריאת הרבנים הראשיים לישראל, על מנת למנוע כמה שמתאפשר חילולי שבת והכנות להדלקות הן אלו המרכזיות והן אלו הפרטיות המודלקות בכל רחבי הארץ. קוצצו מספר האוטובוסים ב-30% מסך האוטובוסים שהוקצו להילולת רבי שמעון לטובת התחייבותם הקבועה למוסדות החינוך שכאמור יפעלו כסדרם ביום ראשון.

אמש במהדורה המרכזית בהגשת בצלאל קאהן אמר שלמה רוזנשטיין המשמש כנציג הציבור החרדי במשרדי הממשלה בארגון ההילולא, "הקיצוץ הדרמטי במספר האוטובוסים המגויסים לצורך שינוע ההמונים להילולא מעמידה את הצלחת המבצע עליו עמלים כבר מתחילת החורף בסכנה, כאשר התכניות הוכנו על בסיס נתונים מהשנים הקודמות תוך כדי התחשבות בעלייה הצפויה במספר העולים לציון, ובהתאם לכך נקבע סך האוטובוסים הנדרש להילולא. כשמקצצים כמות כל כך גדולה של אוטובוסים התכנית שהוכנה אינה רלוונטית ואי אפשר כעת להיערך תוך ימים ספורים לתכנית חדשה ומצומצמת".

"מנגד" מוסיף רוזנשטיין "עולה גם החשש שאנשים יבחרו להגיע עם הרכבים הפרטיים לחניונים המוקמים בקרבת מירון, דבר שגם עלול לגרום לקריסה, כדוגמת השנה הקודמת אז היו החניונים בתפוסה מלאה. בטח שאי אפשר להעמיס אליהם עוד מאות ואלפי כלי רכב, וכל זאת לבד מהעומס שנוצר על הדרכים" אמר והזכיר את הבטיחות בדרכים שאף היא לא הוזכרה "הסכנה בנסיעות ארוכות מתוך עייפות לאור השהייה וההשתתפות מרובת השעות בהילולא במירון".

בצל ההיערכויות והחששות מפרסמים היום משרדי הממשלה והארגונים האמונים על הפקת ההילולא הנחיות חדשות ומפות התמצאות מעודכנות לתועלת העולים לציון. אתר 'קול חי' מגיש אותם לפניכם.



0 תגובות